torsdag 24 april 2014

Över berg och dalar

 Jag hann inte mer än tvätta håret, ta en AW med kollegorna och packa om innan jag åter var ute på vägen för att se en för mig ny del av Colombia -  kafferegionen "Eje cafetero"






Man kan ju tro att jag skulle fått nog av att bo i tält efter en veckas medföljning, men då känner man inte mig. Bjuds det på äventyr säger jag "ja tack" och jublar så när jag vill åka till kafferegionen och Anders vill tälta enades vi om en kompromiss: att tälta i kafferegionen.

 




Vi vandrande bland fantastiska landskap av regnskog och berg och såg solnedgången i Valle Cocora medan våra nyfunna vänner i tälten bredvid från Cali korkade upp aguardienten. Dock hade de köpt ved utan en aning om hur man tänder en eld - så det var bara för Anders att plocka fram scoutkunskaperna. 




 Ute hos Don Elias lär han oss sätta upp tältet precis vid floden. Bättre blir det knappt! Omgivna av naturens djur sov jag som en stock (förutom att jag vaknade av att någon/något vandrande runt runt tältet..)

Men efter alla dessa nätter på liggunderlag värkande ryggar avslutade vi resan med ett förunnat bad i de varma källorna från vattenfallet i Santa Rosa. De sägs ha läkande effekt så jag hoppas att kroppen är minst tio år yngre efter det långa badet och russinhuden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar