tisdag 25 mars 2014

En bro över helgen

Colombia har gjort ett snilledrag och förflyttat de flesta röda dagarna till måndagar vilket mynnar ut i det härliga konceptet "puentes" (broar). Dessutom har de fler röda dagar än något annat land jag känner till. 


Detta fick jag njuta av redan i helgen då jag passade på att åka iväg med mina kollegor Mette, Anders och Corinne till Villa de Leyva, en lite kolonial by några timmar från Bogotá. Tanken var en långhelg i lugn och ro på landet (tillsammans med alla andra bogotanos) men det övergick snabbt i en äventyrshelg med vandring, rappelling och ett och annat ösregn, men väderväxlingarna är ju bara en del av vardagen numer.



Men det blev även tid för att sitta på torget och dricka aguardiente till tonerna av det lokala blåsbandet, äta god mat och sitta i skuggan och läsa en bok med en läskande mangojuice i handen. Måste tacka Sara för den fina avskedspresenten - jag har plöjt den på tre dagar! Till alla er andra kan jag bara tipsa om "Livet efter dig" av Jojo Moyes.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar